blog

Inspiration, eftertanke og indsigt 

 

Blogindlæg om alt der er relevant for jeres digitale succes. Skrevet af de bedste inden for hver deres felt - fra den øverste direktør med årelang indsigt, over specialisterne med fingrene i bolledejen, til vores studerende med deres nysgerrighed og appetit. 

 

Demystifying AI: Think big, start small.

Af Peter Østergaard, Direktør

 

Many organizations and businesses overestimate the power of AI – perceiving it as that special kind of magic dust you spread all over your processes and everything will work much smarter than before. That is the one thing AI is not… However, given the right effort and focus AI can, and will, add enormous value as an integrated element in solutions, products and processes. So, how do you turn AI from religion into a genuine value-adding tool?

 

READ THE FULL POST

FREMTIDENS INTELLIGENS ER KUNSTIG

Interview med Alvin Kaule, Head of AI

 

Få Alvins svar på spørgsmålene:

 

  • Hvad er kunstig intelligens egentlig?
  • Hvilke teknologier fører ræset?
  • Hvilke virksomheder kan få gavn af AI?
  • Hvordan ser fremtiden ud?

LÆS HELE INDLÆGET

Borgerservice anno 2018

Af Christina Mortensen, Marketing Manager

 

4 helt konkrete spørgsmål til Partner og Chatbot entusiast, Peter Østergaard, om hans forventninger til 2018... naturligvis baseret på Peters indsigt i markedet og forståelse for tendenser.

 

  • Hvorfor bliver 2018 året for chatbots?  
  • Hvor ser du chatbots gøre deres indtog i det offentlige?
  • Hvordan kan chatbots reelt bidrage?
  • Hvordan kommer man godt i gang med chatbots i 2018?

 

LÆS HELE INDLÆGET

Unlocking the key to Chatbot Success

- Part one (Form)

 

Building a successful chatbot requires 3 essential considerations:

 

  • Function
  • Form: Design and UX tips & best practices
  • Implementation

 

One can’t do without the others and each element in the process deserves attention from the very beginning.

 

Read the full article

Optimer dine kunders serviceoplevelse 

... Med connected field service

Af Morten Fritsch, Business Development Manager

 

Argumentet for at fokusere på kundefastholdelse gennem Connected Field Service er egentlig ganske klart:

 

Det koster i gennemsnit 5x så meget at tiltrække en ny kunde, som det gør at fastholde en eksisterende kunde, og sandsynligheden for at en (tilfreds) eksisterende kunde køber hos jer igen, ligger mellem 60-70%, ligesom de bruger omkring 31% mere end en ny kunde. Tallene taler næsten for sig selv...

 

LÆS HELE INDLÆGET

Disaster Recovery: 10 ting I skal tage højde for

Af Michael Sebastian Nanfeldt, Creator of Opportunities

 

  • Datatab er uundgåeligt
  • En disaster recovery plan er ikke statisk
  • I når længere med proaktivitet end reaktivitet
  • Kend jer selv
  • Jeres disaster recovery plan er unik
  • Det handler ikke kun om backup
  • Hvornår og hvordan skal jeres disaster recovery plan aktiveres

Læs hele indlæget

 

 

Hvad kan man lære af en basketballkamp?

Af Peter Østergaard, Direktør

 

En finalekamp i NBA tilbage i 2016 kan lære os en hel del om ledelse og teamwork... den fik i alt fald mig til at reflektere og mindede mig om tre vigtige ting:

 

  • Alle team har brug for en leder, der tager ansvar
  • At vi skal huske, at vi altid er en del af et team og aldrig kun individualister
  • At ledelse gælder om at have fokus på målet og være ydmyg

 

LÆS HELE INDLÆGET

 

MAN KAN ALTID GØRE DET BEDRE, DEL 1

Af Peter Østergaard, Direktør

 

To af de mest interessante spørgsmål i en virksomhed, der vokser er: Hvordan sikrer man den rette udvikling, og hvornår inddrager man andre personer end ejerkredsen i centrale og vitale beslutninger for virksomheden?

 

I Delegate har vi fokus på mest mulig medarbejderinddragelse, og derfor besluttede de 5 partnere i Delegates ejerkreds, tilbage i 2015, at vi ville sikre os, at vi ikke kom i et situation med et ”partnersyndrom”. 

 

LÆS HELE INDLÆGET

Hvordan har din organisation det? (Man kan altid gøre det bedre, del 2)

Af Peter Østergaard, Direktør

 

Som tidligere skrevet deltager Delegate i Great Place to Work. Den primære årsag er, at vi ønsker at få input fra medarbejdere om deres arbejdsplads: Hvad kan vi gøre bedre, og hvordan kan vi skabe en endnu bedre arbejdsplads?  

 

Great Place to Work undersøgelsen er dog "kun" én gang om året, og den gode arbejdsplads kræver fokus 365 dage om året...

 

LÆS HELE INDLÆGET